Volkstuinvereniging 'De Zegge' is een gezellige groep tuinders, die meer met elkaar wil delen dan een stuk grond. Op dit blog vind je nieuwtjes van de vereniging, recepten van keukenprinsen en -prinsessen en tips over de nieuwste oude groenten. Volg dit blog en mis zo niets!

21 apr 2010

Ruilochtend en kletsuurtje

Beste allemaal,

Hebben jullie ook allemaal goed voorgezaaid??  En ook iets meer dan nodig was, want je weet maar nooit??  Ik heb bijvoorbeeld 10 aubergineplanten en 15 pompoenen, teveel zelfs voor onze tuin. En sla, tomaten,  zonnebloemen, en nog vanalles.  Die wil ik dus graag ruilen.  En nu lijkt het mij gezellig om een ruilochtend te organiseren, bij de tuin. Ik heb al her en der gepolst, en er is wel interesse.

Nu nog  een datum.  Ik heb zaterdag 8 mei geprikt, tussen 10 en 11uur. Dan zal de nachtvorst wel voorbij zijn en kan gelijk alles de grond in.

De opzet is eenvoudig: Iedereen die iets kwijt wil neemt z'n spullen mee en zet ze op een tafeltje (ook zelf meenemen),  of op de grond en dan kan de ruilbeurs beginnen. Ik zorg voor gebakjes en een kan koffie (maar ik heb er maar één, meer kannen zijn zeker welkom).

Nu wil ik van jullie graag weten of je mee wilt doen en of de datum en tijd je passen.  Als de datum niet uitkomt, maar je wil wel ruiken, laat het dan weten, met een datum/tijd die je wel past. (het is voor de basisschool de MEIvakantie). Dan valt er nog wel wat te regelen.

Als je mee wil doen, dan kun je onder 'reacties' laten weten wat je in de aanbieding hebt. Dat kan natuurlijk nog altijd veranderen, je wordt er niet op vastgepind.  Maar dan weten we wat we kunnen verwachten.

Tot de 8ste!

Reactie van Daphne:

Ik mag iedere vrije dag potjes vullen met plantjes en ons stalletje buiten zetten 
(Emmerikstraat 24, Heeze op wo.vr. za.zo! ook eieren te koop!)
 
Helaas kan Appie niet op 8 mei, dan werkt ie in de kassen en verkoopt planten bij zijn oude boer in Heerle, voor moederdag is het daar altijd druk! We vinden het wel jammer, want het lijkt ons een gezellig evenement!!
Dus wij komen niet ruilen. 


Wij hebben in ons verkoopstalletje diverse plantjes en in de kas ook:  tomatenplanten (balkon, struik, gewoon, geel, cherry), basilicum, kervel, thijm, bieslook, peterselie, selerie, rode kool, witte kool, komkommer voor binnen en buiten, calebassen, ovaal, kroon, meloen, pepers (zoete en chilli), courgette, aubergine. En verder weet ik het niet.

Dus als iemand interesse heeft dan kan ie langskomen.


Groeten Daphne van Appie.

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.